Beperkingen? Waar?

Mechtilde 06 augustus 2021
Miriam liet een traumatisch leven achter zich en werkt als vrijwilliger op de dagopvang in een verzorgingstehuis. Hoewel een opleiding en een carrière niet tot haar mogelijkheden behoren vindt ze voldoening in wat ze doet en prijst ze zich gelukkig dat ze straks in het huwelijk mag treden met de man die haar redding bleek.
Gideon is een van de patiënten op de dagopvang en geheel afhankelijk van de mensen die voor hem zorgen. Praten kan niet, bewegen nauwelijks en volgens de artsen zit verbetering er niet in. Toch lijkt die verbetering er wel te komen als Miriam stukje bij beetje weet door te dringen tot Gideon, die zijn manier van communiceren met haar verborgen houdt voor de omgeving.
Een ontroerend verhaal over twee mensen, met elk een eigen rugzakje, die elkaar weten te raken en te helen. Schijnbaar moeiteloos opgeschreven door Anne May die met dit eerste boek een serie neerzet over liefde in al haar facetten in de brede zorgsector. Wie denkt dat het er zielig aan toe gaat, raad ik aan zonder oordeel in deze verhalen te duiken. Anne May schrijft vlot, met diepgang en humor. Bovendien verrast ze de lezer soms met een erotische scene die zowel hoogst opwindend als diep ontroerend is.

Liefde zonder oordeel
Auteur: Anne May