Commissaris Cools kan het ook in Brussel

meesterdch 13 augustus 2019
Nadat ik in het eerste deel van mijn vakantie 'Verast' had gelezen, had ik voor mijn weekje Frankrijk 'de Brexit-moorden' mee. Ik schatte in dat ik daar wel een weekje zoet mee zou zijn, naast alle andere verplichte nummers als zwemmen met de kinderen, winkelen met de echtgenote en zitten op een terras. Ik had na 'Verast' beter moeten weten. Dit boek pakte me al in het eerste hoofdstuk zo in, dat ik ruim voor het einde van de week de laatste bladzijde tot mij nam en het boek vol verwachting voor het vervolg neerlegde. En ik dus de rest van de week zonder leesvoer zat... Alles wat voor 'Verast' van toepassing was, is dat hier ook. Actueel, realistisch, humorvol en verduiveld knap in elkaar gezet. Er worden in elk hoofdstuk scenes geschetst, die in de loop van het boek heel logisch en toch ook verrassend bij elkaar komen. Wat dat betreft kan ik mij voorstellen dat hier ook heel makkelijk een serie van te maken is. En, er is ook een mooi stukje open einde, zodat je eigenlijk wel zeker weet dat commissaris Cools straks opnieuw aan de bak zal moeten. Ben wel benieuwd of hij na Brussel weer terugkeert naar Antwerpen. Of dat hij weer eens een andere Belgische stad aandoet. In Gent zijn ook genoeg fijne kroegen voor Cools om een pintje te pakken, lijkt me. Misschien straks wat terreur tijdens de Gentse Feesten of een val van het Gravensteen, meneer Luijten?

Meer recensies van meesterdch