Steamy New Adult met zwak plot

Merel Kuitert 17 mei 2023 Boekverkoper
Een roman, Merel? Ga je dat nou reviewen? Het heeft wat uitleg nodig: Instavriendin Priscilla (BookAddictNL) was namelijk ondersteboven van dit boek en dat uitte zich niet alleen op social media, maar ook in het echt toen we met ons team fantasyambassadeurs uitgenodigd waren op het hoofdkantoor van Boekerij. Haar enthousiasme stak ons allemaal aan, want we móesten deze steamy romance gelezen hebben. Hoe beviel het mij?

De deal is simpel: het enige wat de negentienjarige studente Cecilia Horner hoeft te doen, is het een jaar uithouden in het kleine stadje Triple Falls, bij haar van haar vervreemde vader wonen en in zijn fabriek werken. In ruil daarvoor betaalt hij niet alleen haar collegegeld, maar overhandigt hij haar ook een klein fortuin waarmee Cecilia haar alleenstaande moeder kan helpen. Maar alles verandert wanneer ze op haar eerste werkdag Sean ontmoet. Hij stelt haar voor aan zijn hechte vriendenkring – onder wie de mysterieuze Dominic – een groep mannen die volgens hun eigen regels leven en allemaal dezelfde tatoeage van een raaf hebben.

Cecilia is van nature geen durfal, maar nu ze verblind is door haar groeiende gevoelens voor Sean én Dominic is het lastig om naar haar verstand te luisteren. Ze is vastbesloten om te genieten van haar laatste zomer van vrijheid en open te staan voor nieuwe ervaringen, waar ze ook toe leiden.

Allereerst de plot. Gebeurt er veel? Nee. Wil je door blijven lezen? Ja, tot op zekere hoogte. In principe gaat Cecilia naar een andere stad, wordt ze twee keer verliefd en gebeuren er nog een paar kleine dingen. De plot, of eigenlijk de vragen die deze oproept, wordt wel verdrongen door de eindeloze onzekere gedachtestromingen van Cecilia en de romantiek. De steamy scènes maken een hoop goed, maar komen hier en daar toch ook echt uit de lucht gevallen en soms balanceerde de jongens op het randje van aanranding.

De plot is dan wat mager, maar de schrijfstijl maakt een hoop goed. Op dat vlak is Stewart een beetje te vergelijken met Elle Kennedy. Ik hoopte hier en daar wel op een perspectiefwisseling, maar het is logisch dat dit deel met een hoop geheimen en intriges, vanuit de onwetende Cecilia wordt geschreven. Misschien krijgen we nog een ander hoofdpersonage in een volgende deel?

Hetgeen ervoor zorgde dat dit verhaal niet zo hoog scoorde als ik had gehoopt, was de hoofdpersoon. Cecilia neemt zichzelf allerlei dingen kwalijk die helemaal niet haar schuld zijn, is mega onzeker en huilt om de haverklap. Ze maakt wel een groei door van jong, onervaren meisje naar een vrouw die op het einde toch wel steviger in haar schoenen staat, maar desalniettemin irriteerde ik me mateloos wanneer ze weer eens onterecht haar excuses aanbood aan één van de twee heren.

Concluderend vind ik het bizar lastig Flock te beoordelen. Het feit dat ik het binnen drie dagen uit had wil echt wel wat zeggen: Dat doe ik als ik een boek niet weg kan leggen en wil weten hoe het afloopt, en dat was nu zeker het geval. Aan de andere kant irriteerde ik me soms mateloos aan de hoofdpersoon en had ik het gevoel dat we qua feminisme weer een paar stappen terug hadden gedaan. De plot was wat mager, maar de schrijfstijl weer erg goed en de laatste paar pagina’s super interessant, waardoor ik wel wil weten hoe het nu verdergaat!

Meer recensies van Merel Kuitert