Nieuw soort roman

M.G. Pauwels 31 augustus 2020
Ik geef eerlijk toe dat ik het verhaal in dit boek erg boeiend en intrigerend vond. Het was voor mij een compleet nieuwe leeservaring, omdat het verhaal nogal apart geschreven is. Het verhaal van Isis, overdag een gewone bijleslerares op Curaçao, maar ook de hogepriesteres van Aruc, dat zich in twee verschillende werelden afspeelt, is bijzonder goed gevonden.
De roman is heel leerrijk, maar af en toe leest hij wat als een verslag of een lesboek. Dat was iets wat het soms moeilijker maakte om met de personages mee te leven, ook al waren ze goed uitgewerkt. Soms liepen de verhaallijnen wat door elkaar op een manier dat het wat verwarrend overkwam. Wie was nu weer wie?
Sommige dingen waren misschien iets te voorspelbaar en te voor de hand liggend naar mijn gevoel.
Al bij al heb ik van dit boek genoten. Het las vlot, was goed geschreven, maar dus een ander soort lectuur dat ik gewend ben. Toch kijk ik uit naar het vervolg. Soms vond ik het een beetje storend dat er de titels van de alinea's soms wat spoilers bevatte. Dat en de soms wat meer belerende stijl, die ik vergeef omdat het door een lerares geschreven is, maken dat ik het boek 4 sterren geef.
Ik ben anderzijds zeker overtuigd dat deze auteur nog niet haar volle kunnen heeft laten zien .

Meer recensies van M.G. Pauwels