Meesterlijk plot

M.G. Pauwels 13 maart 2023
Over het verhaal zelf ga ik niet teveel zeggen, want ik ken mezelf als Miss Spoiler. Als proeflezer heb ik de evolutie van dit werk mee opgevolgd en het uiteindelijke resultaat aangeschaft op mijn ereader, omdat het zo intrigerend is.
Rachel begint een B&B in Bretagne. Ze krijgt als buitenlandse te maken met het wantrouwen van de dorpelingen, die allemaal mooi uitgewerkt zijn. Dit verhaal is niet zwart/wit, maar gaat dieper in op de menselijke natuur. Als geen ander weet de auteur je zover te krijgen dat je toch nog sympathie hebt voor de slechten en dat de goeden hun kleine kantjes hen ook verre van perfect maken. Kortom: gewoon een menselijk verhaal.
De vlotte schrijfstijl zorgt dat je het boek nog minder makkelijk kan wegleggen. Mijn advies zou zijn: lees het wanneer je even tijd hebt, want het gaat onder je huid.
Als ik alle factoren binnen beschouwing neem, bestaan er geen perfecte boeken. Ik kan hier echter geen halve sterren geven. Normaal zou ik 4,5 geven maar omdat de positieve elementen doorwegen, rond ik af naar 5. Dat lijkt met het enige faire dat ik kan doen, gezien de kwaliteit van deze roman.
Ideaal voor mensen die graag op het puntje van hun stoel zitten, zonder dat er veel actie of gruwel aan te pas hoeft te komen. Dit boek bewijst dat het kan.

Meer recensies van M.G. Pauwels