Leerzaam op een heel fijne manier

Michelle 06 augustus 2020
In twintig heel verschillende verhalen leer je gebeurtenissen en feiten die zich afspeelden rondom de Tweede Wereldoorlog. Zo gaat het eerste verhaal over de Olympische spelen vlak voor de oorlog en het tweede verhaal over de vervolging van Joden. Elk verhaal is kort, wat het goed behapbaar maakt voor jonge kinderen om zelf te lezen of voorgelezen te worden.

Nu ben ik niet bepaald een jong kind meer, maar leren doe ik toch dankzij dit boek. Ik heb redelijk veel gelezen en gekeken wat betreft de Tweede Wereldoorlog maar toch leer ik in dit boek feitjes kennen waar ik nog niet eerder van had gehoord. Interessant dus!

De illustraties ondersteunen de tekst perfect. Het maakt het meteen zoveel visueler dan alleen tekst.

De titel is ook perfect voor dit boek. Bij oorlog denk je toch snel aan grauw en grijs, maar niets is minder waar. Ook in tijden van oorlog heb je lekker weer, schijnt de zon en worden er dagjes uit gepland. Als voorbeeld het verhaal over Ouwehand dierenpark; twee jaar na het begin van de oorlog ging het park weer open, nadat de directeur zijn roofdieren aan het begin van de oorlog heeft moeten afschieten. Triest, maar echt waar. Ongelooflijk toch?

Een fantastisch boek. Leerzaam maar op een heel slimme manier geschreven. Door middel van korte verhalen en veel dialogen komen de mensen echt tot leven en is het nergens saai. Dit boek is absoluut een aanrader, voor jong én oud!

Instagram: vrouwzoektboek

Meer recensies van Michelle