Schitterend verhaal

Michelle 03 december 2022
Drie generaties Marokkaanse vrouwen: moeder, dochter, kleindochter samen in dit bijzondere debuut gegoten. Bijzonder omdat de verhalen van deze vrouwen aan de hand van verschillende vertelwijzen wordt geschreven. In het verhaal zelf leer je Fatna (moeder) kennen, in briefvorm de dochter en in essays de kleindochter. Die laatste vertelt over haar opvoeding, maar tussen de regels door leer je moeder en dochter nog beter kennen. Heel knap gedaan.

Het is en blijft interessant om andere culturen te leren kennen. Ook uit dit boek kan je het een ander halen.

En dan de rake, soms dubbelzinnige zinnen. Ik hou ervan. Het deed mijn literatuurhart sneller kloppen.

‘Als ik elke dag de dode huid van mijn lijf schrob, kan ik misschien sneller een nieuw mens worden?’

Even moest ik er wel inkomen, maar eenmaal in het verhaal was ik verknocht.
Dat Aya Sabi kan schrijven heeft ze voor mij meer dan bewezen met dit boek en ik wil dan ook iedereen op het hart drukken dat je dit boek niet moet laten liggen, maar moet lezen. Dat verdient het. Een volgend boek van Aya Sabi wil ik dan ook heel graag lezen.

Dit boek las ik samen met de leesclub van @hebban en kreeg daarom dit exemplaar, waarvoor dank!

Het boek krijgt van mij vier sterren.

Instagram: @vrouwzoektboek

Meer recensies van Michelle