Levensechte beschrijvingen, prachtig boek

Michelle 02 augustus 2020
Soms lees je een boek dat je verplettert, je wordt er in meegezogen en brengt je van je stuk. Dit boek dus. Echt, het is zó ontzettend goed, mooi, indrukwekkend, prachtig, ontroerend, schitterend en soms een tikje gruwelijk. Het is gewoon alles wat een boek moet zijn.

De hoofdstukken worden gewisseld van heden naar verleden en weer terug. Het heden speelt zich tijdens het bergbeklimmen van de Mount Everest. In het verleden blikt Jonas terug op zijn leven tot aan ‘nu’.

Het beklimmen van de Mount Everest is zo levensecht beschreven, dat je - mocht je de berg ooit willen beklimmen - dit na het lezen van het boek echt niet meer wil. Je voelt de kou bijna, het tekort aan zuurstof, de vermoeidheid. Ik ben diep onder de indruk van de manier waarop dit is geschreven. Ook de omstandigheden eromheen zijn erg interessant: de ‘file’ op de berg, het achterlaten van doden.. Bizar.

Het boek is met enige humor en sarcasme geschreven maar het verhaal zelf is allesbehalve grappig. Het is mooi. Het is triest. Het is hoopvol. Het is adembenemend. Zeker een aanrader!

Instagram: vrouwzoektboek

Meer recensies van Michelle