Een fantastische leeservaring!

Michelle 03 augustus 2020
Ja hoor, hier heb ik weer een boek waar ik vreselijk enthousiast over ben. Voor de tweede keer dit jaar heb ik vijf sterren gegeven. Dat zegt best een hoop over dit boek, toch?

In dit verhaal volgen we Ben en Rose. Allebei zijn ze op zoek naar iets wat ze missen. Het verhaal resulteert in een prachtige en spannende zoektocht naar hetgeen ze missen en zullen deze twee levens elkaar kruisen in hun zoektocht.

De kracht van dit verhaal is zonder meer de illustraties in combinatie met het geschreven woord. Het verhaal van Rose volg je met illustraties, met de geschreven tekst het verhaal van Ben. Je zou kunnen zeggen dat de illustraties de geschreven tekst versterkt, of andersom. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Hoe je het ook wendt of keert: dit boek heeft mij zó doen genieten en heb ik bijna in een ruk uitgelezen (in elk geval in een dag, en dat is heel wat met kinderen om je heen ).

Het omslag en de titel deden mij vermoeden dat het om een fantasyverhaal gaat. Dit is niet het geval. Dus mocht je - net als ik - niet houden van fantasyverhalen, dan zit je met dit verhaal goed, hoor! Laat je niet ontmoedigen door de titel en/of het omslag. Het is immers een behoorlijk serieus verhaal waar de zoektocht naar wat Ben en Rose missen centraal staat. Daarnaast spelen nog andere interessante draadjes mee in het verhaal; doof zijn, vriendschap, dromen. Alles prachtig verwerkt in een verhaal waar alles uiteindelijk samenkomt.

Dit boek gaat helaas terug naar de vriendin waar ik het van leende. Een eigen exemplaar sluit ik overigens niet uit in de nabije toekomst .

Ik zou hier nog veel meer over kunnen schrijven, maar ervaar en beleef het boek zelf. Het is fantastisch.

Instagram: vrouwzoektboek

Meer recensies van Michelle