Tragisch maar ook een bloemig verhaal

Michelle 29 februari 2020
Bij een brand verloor Alice haar ouders. Ze groeit daarna op tussen de bloemen op een kwekerij van haar grootmoeder. Maar is dit de plek waar ze thuishoort? Haar grootmoeder verzwijgt iets. Ze vlucht weg en bouwt een nieuw leven op.

Zo’n beetje alle ingrediënten voor een goed’ boek zijn aanwezig; het is mooi, indrukwekkend, meeslepend, hartverscheurend en origineel. En zelfs een beetje spannend. Want hoe loopt dit nu allemaal af?

Dit boek is gewoon lekker leesvoer. Door het tragische verleden leef je meteen met Alice mee en hoop je dat alles goed komt. Het boek leest vlot en eenmaal in een leesflow is het moeilijk het boek weg te leggen.

Maar, in het begin heb ik een klein beetje moeite met het boek gehad. Vooral het tweede deel vond ik soms net iets te tuttig en te idyllisch. Dat hele zoete, daar kan ik niet zo goed tegen. Maar eenmaal daar doorheen heerlijk boek.

Meer recensies van Michelle