Lezersrecensie

Een heerlijke psychologische thriller ( Novelle )

Mieke Piersma 10 juni 2024
Van de uitgever kreeg ik dit boek toegestuurd in ruil voor een recensie en mijn hartelijke dank daarvoor!
“De vrouw in de scherven “ geschreven door Naomi de Meer is een intrigerend boek met een onderwerp wat voor mij volkomen vreemd is.
Het verhaal verteld over Evy, een psycholoog die net een praktijk gestart is in Groningen. Een leuke bijkomstigheid omdat het mijn woonplaats is.
Haar vriendin Noor helpt haar in de praktijk, haar grote steun en toeverlaat. De praktijk loopt niet erg goed, dus zijn ze heel blij met de nieuwe cliënt Juliët.

Juliët heeft eisoptrofobie, een fobie voor spiegels met zelfmoord neigingen. Het beheerst haar hele leven en zoekt daarom hulp voor deze angst bij Evy.
Na verloop van tijd lijkt de behandeling aan te slaan en maakt Juliët kleine stapjes vooruit zodat ze een kort moment weer in een spiegel durft te kijken.
Ook Evy is optimistisch wat betreft de vooruitgang totdat Juliët een afspraak niet na komt. Wat zou daar de reden van zijn? Evy maakt zich ernstig ongerust..
Dan komt het bericht dat Juliët is overleden. De politie heeft nogal snel het dossier gesloten vanwege de overtuiging dat het zelfmoord was, maar Evy gelooft het niet.

Evy gaat zelf op onderzoek uit en wil de onderste steen boven hebben, niet wetende dat haar eigen leven hiermee in gevaar komt.De spanning wordt opgevoerd totdat de verrassende ontknoping komt.
Deze novelle heb ik met veel plezier en interesse gelezen, mede door de prettige schrijfstijl van Naomi de Meer. Het boek leest vlot en is nergens saai. Heerlijk om in één adem uit te lezen.
Goed uitgewerkte karakters en met veel gevoel geschreven maakt dat ik een volgende boek van deze auteur zeker wil lezen. Het einde van dit verhaal las ik met een knoop in mijn maag.
Wat mij betreft is deze novelle een absolute aanrader!

Meer recensies van Mieke Piersma

Gesponsord