aangrijpend verhaal

Mieke Piersma 14 februari 2020
“Lege kamers”…Een heel bijzonder verhaal over Venita, een zeventien jarig meisje, die door een traumatische gebeurtenis beland in een psychose.
Venita voelt zich erg eenzaam, maar heeft een goed contact met haar broer Emilio. Ze mist een vriendin met wie ze haar gedachten kan delen.
Haar vader doet er alles aan om zijn dochter meer bij het gezinsleven te betrekken, maar Venita sluit zich af en voelt zich het veiligst in haar bed.
Ze wordt overspoeld door verdriet als ze aan Angelina denkt, haar jongere zusje die verdronken is en geeft zichzelf hiervan de schuld.

Er is geen foto van haar in het huis te vinden en daarbij wordt de naam Angelina doodgezwegen. Een triest verhaal, maar o zo knap geschreven door Susanne Koster.
Je leeft mee met dit gezin en in het bijzonder met Venita. Ik heb door het lezen van dit boek een hele andere kijk gekregen over psychoses en wat dat met iemand doet.

Meer recensies van Mieke Piersma