Superspannend en vette aanrader!

Mieke Piersma 02 oktober 2020
WOW , dit is een boek met de WOW factor! Wàt een ongelooflijk goed en spannend boek….ik moest bij de ontknoping zo nu en dan het boek even wegleggen vanwege de spanning!
Mijn verwachtingen van dit 7e boek waren sowieso hooggespannen en ik ben niet teleurgesteld, integendeel, wat een gruwelijk goed boek!

De 18 jarige Helena gaat op kamer met haar vriendin Kim en nadat zij een date had met James Rietberghen, is Kim spoorloos verdwenen. Na een intense zoektocht door de politie en buurtbewoners blijft Kim onvindbaar. Ze vraagt zich af of James hierbij betrokken is…
Bijna 20 jaar later is Kim nog steeds niet gevonden en intussentijd heeft Helena haar schrijfcarriëre opgebouwd en een boek genaamd Nemesis geschreven. Op het moment dat Nemisis wordt gepubliceerd, gebeuren er allerlei ernstige ongelukken en dreigementen.
Wie heeft het op haar leven voorzien en wie kan ze nog vertrouwen? Als zij zelf op onderzoek uitgaat komt ze nog meer in de problemen en besluit om het boek niet uit te geven.
De tijd die ze doorgebracht heeft in Amsterdam was traumatisch en ze hoopt nooit meer op die plek Oudezijds Voorburgwal terug te komen. Negen jongens wonen daar en noemen zich Semper Fi en later blijkt dit een enorme grote criminele organisatie te zijn.
Om geen spoilers weg te geven ga ik niet verder uitwijden over de inhoud van het boek. Ik zou liever willen zeggen: Lezen dit boek en enorm veel spanning is gegarandeerd!

Het verhaal heeft tijdsprongen, wat in het begin iets lastig was, maar na een paar hoofdstukken zit je er helemaal in. Een boeiend, meeslepend en spannend verhaal vanaf de eerste bladzijde.
Ellen Lina weet altijd veel gevoel te leggen in de personages, zodat ze onder je huid gaan zitten. Door haar fantastische schrijfstijl en uitgediepte personages die je daardoor goed leert kennen, vlieg je door het boek heen.
Soms moet je het boek even wegleggen om op adem te komen. Wàt een gave om zo’n zinderende thriller af te leveren! Een dikke aanrader en natuurlijk 5 dikke sterren!

Meer recensies van Mieke Piersma