Kenji!

Dit is een novella over het personage Kenji uit de Touching Juliette serie. Eerder verscheen er al een novella over Warner en een over Adam, maar ik kon van te voren bijna met zekerheid zeggen dat ik deze het leukst zou gaan vinden. Ik vind Kenji’s optimistische, bijzondere en humoristische personage veruit de leukste uit de hele serie. Nu hij hoofd is van het verzet, heeft hij veel verantwoordelijkheden en een druk schema. Maar hij wilt Juliette bij staan in de moeilijke tijd die ze doormaakt. Maar is zijn nabijheid en toegankelijkheid wel genoeg voor haar?

Helaas bevatte dit boekje nauwelijks 80 pagina’s dus ik wist dat ik er zo doorheen zou zijn. En dat was natuurlijk ook wel zo. In de andere boeken uit deze serie sprak het perspectief van Juliette me wel aan omdat ik haar denkwijze en manier van redeneren goed kon volgen. Daardoor had ik die boeken ook altijd heel snel uit. Maar ik moet toegeven toen ik in deze novella begon, had het verhaal me ook weer meteen te pakken. Ook al is het verhaal vanuit een ander personage geschreven, daar had ik niet zoveel moeite mee. Kenji’s humor scheen goed door in de ingewikkelde momenten die worden beschreven in het boek en daar had ik op gehoopt.

Verder vond ik dat er niet super veel gebeurde in het boek. Het ging voornamelijk over Kenji en zijn liefdesleven. Er kwamen nog wat bekende personages langs, maar die werden niet uitvoerig besproken. Het verhaal eindigt wel met een plottwist, waar ik eerlijk gezegd niet op gerekend had, maar wel een welkome verrassing was. En zeker een goede inleiding naar het volgende boek dat eind mei dit jaar is verschenen: ‘Weersta Me’, waarin het avontuur weer verder gaat.

Meer recensies van Minca (My Winged Books)