Eddie Flynn blijft onverminderd goed

In De handlanger neemt Eddie Flynn met zijn team de verdediging op zich van Carrie Miller. Zij staat terecht op verdenking van medeplichtigheid aan meerdere gruwelijke moorden gepleegd door haar man Daniel Miller, alias de Zandman, die voortvluchtig is. De Zandman kreeg zijn bijnaam omdat hij na het vermoorden van zijn slachtoffers hun ogen verwijdert en zand achterlaat in de lege oogkassen en andere wondopeningen. De FBI, de officier van justitie en de media, ja iedereen in Amerika is ervan overtuigd  dat Carrie haar man heeft geholpen bij zijn gruweldaden. Iedereen, behalve Kate Brooks, Eddie's partner bij Flynn & Brooks. Zij gelooft in Carrie's onschuld en weet het team ervan te overtuigen om de zaak aan te nemen.
Carrie hangt een levenslange gevangenisstraf boven het hoofd en Eddie en zijn team moeten alles op alles zetten om deze zaak tot een goed einde te brengen. De Zandman echter zal er ook alles aan doen om Carrie te beschermen en vrij te krijgen, ook als hij daarvoor moet doorgaan met moorden. En dat betekent dat iedereen die bij de zaak betrokken is nu gevaar loopt, zelfs Eddie Flynn.

De handlanger is alweer de zevende rechtbankthriller over advocaat Eddie Flynn van Steve Cavanagh, en het niveau blijft onverminderd goed. De personages komen goed uit de verf, mede doordat het verhaal vanuit verschillende perspectieven wordt verteld. De schrijver weet hoe hij de vaart in het verhaal moet houden, en hij weet de lezer als geen ander steeds weer op het verkeerde been te zetten. Het verhaal blijft tot het einde toe razend spannend. "Mr. Sandman bring me a dream" heeft nu toch wel een heel andere lading gekregen...

Hoewel op de flaptekst staat dat het deel los te lezen is, zou ik toch adviseren om de boeken op volgorde te lezen. De boeken volgen elkaar op en een aantal personages keert steevast terug. Ik heb alle delen gelezen en was al na het eerste boek fan van Eddie Flynn. Steve Cavanagh stelt nooit teleur!

Meer recensies van Mirjam Brondsema