Verdraaid

Mirjam Brondsema 02 maart 2020
Het verhaal draait om JT LeBeau, een succesvolle thrillerschrijver met geweldige verkoopcijfers.  Ondanks talloze pogingen om zijn identiteit te achterhalen, door de media, uitgevers en anderen weet niemand wie hij werkelijk is. LeBeau is beroemd en berucht om zijn moorddadig goede plotwendingen die niemand ooit ziet aankomen.

Maria denkt te hebben ontdekt wie LeBeau is, maar ze heeft geen idee met wie ze te maken heeft en waar ze zich in begeeft.

Steve Cavanagh heeft een nieuwe thriller geschreven die vol zit met plot twists, wat mij betreft iets teveel, het verhaal wordt hier niet perse sterker door. De titel is perfect gekozen. Het boek leest als een trein, hoewel het misschien wat traag op gang komt. Het wordt verteld vanuit het perspectief van drie personen, dit maakt het spannender maar ook wordt je als lezer hierdoor nog meer op het verkeerde been gezet.  Goed bedacht maar wat mij betreft minder ingenieus dan zijn  rechtbankthrillers over advocaat Eddie Flynn, die vond ik alle vier steengoed en heel erg spannend.  Wat mij betreft komt Steve Cavanagh beter tot zijn recht in zijn rechtbankthrillers.
Mijn beoordeling: nipt 4 sterren.

Meer recensies van Mirjam Brondsema