Holly

Mirjam Brondsema 29 maart 2024
"King is een angstvirtuoos" staat er te lezen op de voorkant van dit wederom geweldige boek van mijn favoriete auteur Stephen King, en dat klopt helemaal. In zijn nawoord schrijft hij dat hij zijn inspiratie voor Holly haalde uit een krantenkop (Iedereen beschouwde hen als een lief oud stel, tot er lijken in de achtertuin bleken te liggen). "Moordende bejaarden, dacht ik. Dat is mijn verhaal". Met zijn macabere fantasie heeft hij van Holly een angstaanjagend goed en spannend boek geschreven, dat toch leest als een roman. Knap hoe hij dat doet. Het verhaal speelt in de Covid tijd, waar veelvuldig aan gerefereerd wordt maar dat heeft mij niet gestoord. Wel voelt het alsof je een stapje terug doet in de tijd. Holly Gibson die, na de Mr. Mercedes trilogie en een kort verhaal in Als het bloedt, eindelijk de hoofdrol opeist, smaakt voor mij naar meer! En voor diegenen onder ons die niet van horror en bovennatuurlijke zaken houden maar wel van een spannende thriller is dit ook een aanrader!

Meer recensies van Mirjam Brondsema