Lekker boek om te lezen

Missmir 21 november 2023
Lena en Martin hebben een gelukkig huwelijk, een knappe slim zoon die studeert. Alles is goed, totdat Martin plotseling overlijdt. Lena raakt in een dal en weet niet goed hoe ze verder moet zonder Martin. Dan krijgt ze een uitnodiging van Chris, de zus van Martin om naar Ierland te komen, en aangezien ze niks beters weet neemt ze uitnodiging aan. In Ierland ontdooit Lena weer een beetje, mede door de hartelijke mensen. Maar ook door de handwerkclub, waarvoor ze al snel onmisbaar raakt. Dan krijgt ze een onverwacht aanbod van Chris, wat gaat Lena doen?

Er zijn meerdere dingen wat ik leuk vond aan dit boek. Allereerst gaat over een Lena een vrouw die al wat ouder is, van middelbare leeftijd. Ze heeft liefde gekend maar helaas is haar man recentelijk overleden. Dat vind ik onderscheidend en leuk aan dit boek. Daarnaast vind ik dat Anne heel gedetailleerd en beeldend kan schrijven, ik stond bijvoorbeeld toch echt zelf op die rotsen op de klif. Hier en daar doet het zeker aan als een feelgood, maar toch met wat meer drama. Wat ik wel wat jammer vond is dat er veel karakters in voorkomen, die je allemaal vluchtig leert kennen. Maar ik vond het wel heerlijk lezen en ga ook het tweede en derde deel nog lezen.

Meer recensies van Missmir