bride

Misery Lark, de enige dochter van de machtigste Vampier leider, braaf, trouw, gedienstig, maar toch een persoonlijkheid om rekening mee te houden.
Lowe Moreland, de machtigste Alpha van de Weerwolven, is dan weer een echte roedel man, vecht wanneer het nodig is, op zijn hoede en loyaal.
Kunnen deze twee uitersten van werelden samen gebracht worden om een gedwongen huwelijk, het resultaat te geven van oppermacht, vrede en alliantie?
Primeur hier voor mij en wel op twee vlakken, eerste boek van Ali Hazelwood en een romance rond weerwolven en vampiers.
Heel open ben ik er in gestapt/gestart en eerlijk is was onder de indruk. Het had voor mij veel overeenstemmingen met het genre maffia. De vetes, de clans, het gedwongen huwelijk en het ondergaan van hun lot.
Door hun twee zeer specifieke werelden samen te brengen, te ontdekken en te zien evolueren heeft de auteur de juiste details en sfeer ingebracht. Je werd mee ondergedompeld in hun wereldje, soms onrealistisch en dan weer erg herkenbaar.
Avontuur, spanning, fictie en romantiek hadden de juiste dosis en wisselde elkaar zeer goed af. Hierdoor bleef het boeiend en verfrissend.
Misery en Lowe werden zeer goed uitgewerkt en creƫerden een dynamiek in verhaallijn en hun liefde voor elkaar. Zo een mooie tandem, zoveel liefde en toewijding voor en naar elkaar toe, ik voelde het echt!
Ali Hazelwood schreef zeer beeldend en vinnig dit verhaal, paste het tempo aan waar nodig en zorgde dat andere personages ook een bepalende rol kregen.
Ik ben over een streep getrokken, ga nog meer lezen van deze auteur en dit genre is zeker ook mijn ding.

4 sterren

@missp_her_books_read