dat ben ik niet, schat

Salome een dochter van God, een God die toch wel een erg eigen en foute benadering krijgt van sekteleider “profeet” David. Salome is slim en weet en voelt al
langer aan dat deze afgezonderde wereld niet gezond is en de drang naar vluchten een overlevingsstrategie is.
Styx is de zoon en opvolger van een motorbende, geen lieverdje maar een man die gaat voor vriendschappen, aanzien en gerechtigheid in zijn club.
De wereld van hun beide kent een gezamenlijke connecties in zowel verleden als heden. Het zal er voor zorgen dat keuzes gemaakt worden die hun leven erg zal bepalen met of zonder elkaar.
Dit is darkromance, die onder je huid kruipt, waar je mee in de verdorven leefwereld zit en je mee strijdt om rechtvaardigheid en vergelding.
Het is heftig, rond misbruik en geweld maar de auteur heeft dit wel steeds met de nodige uitleg en respect benaderd, zonder inbreuk te doen op verhaallijn en beleving.
Zeer goed is de verklarende woordenlijst, lees deze echt, want hierdoor gaan woorden toch een iets andere betekenis krijgen dan wij gewoon zijn. Het zorgde voor de juiste sfeer en beleving in de werelden van motorbendes en sektes.
Styx was voor mij een echte dominante man, maar zo a-typisch met zijn spraak problematiek, dat het me juist enorm triggerde. Hij veroverde ook mijn hart en ziel. De momenten tussen Styx en Salome werden hierdoor zo intens, puur, emotioneel en liefdevol. Deze momenten had je echt nodig tussen de andere erg darke en lugubere passages. Ze gaven hoop, hoop in losbreken en de liefde.
Tillie Cole heeft hier een knap, pakkend en beklijvend verhaal neergeschreven, dat elke darkromance liefhebber zal bekoren. De Amerikaanse schrijfwijze is wel duidelijk aanwezig, maar klopte wel met verhaallijn en het beeld wat de schrijfster beoogde.
Echt in één ruk heb ik dit boek uitgelezen, de paperback is ook zo mooi en passend gedaan met het zwart dat vervaagd bij elk hoofdstuk, het bracht je in de juiste sfeer en weerspiegelde het darke van het verhaal.
Enkel de titel, daar had ik het wat moeilijk mee, het gaf mij geen connectie, te zoetsappig wat niet paste met het genre.
Een mooie combinatie van MC-romance en Darkromance heeft Tillie Cole hier neergezet.

5 sterren

@missp_her_books_read