de dingen die we beschermen

Er blijft onrust in de Renegades MC club! De rivalen blijven met duistere praktijken bezig en dit komt helemaal in de picture als Kenzi hun wereld instapt.
Kenzi weet de zeer koudbloedige Paxton met een bevroren hart te raken met haar looks, muziekkeuze en blik!
Wat als een spel begint kan wel eens veranderen in een vete, een oorlog en gebroken harten.
Maar wie valt er voor wie en wie vecht er voor wie?
Dompel je onder in dit tweede deel van de wereld van Renegades MC.
Je kan dit deel losstaand lezen, maar ik adviseer toch om met het voorgaande te starten. Ik had zelf in de eerste hoofdstukken even de tijd nodig om alles terug te plaatsen en te linken om er helemaal in te komen. Vanaf dan zit je zo in het verhaal, waardoor lezen en beleven enkel nog van tel zijn.
Elk hoofdstuk wisselen de hoofdpersonages zich af, hierdoor is de interactie tussen de twee zo goed en echt op elkaar afgestemd dat je de dynamiek enorm ervaart. Vooral Paxton is een moeilijk maar oh zo mooi te ontdekken en te ontleden figuur! Wat een man die zoveel sympathie teweeg brengt, die vecht met verleden, zichzelf en de toekomst. Maar ook Kenzi die steeds de juiste woorden kan vinden en ook al zit ze in een vluchtmodus, steeds het goede en mooie in het leven kan en wil omarmen.
Marielle Brouwer speelt weer heerlijk met woorden wat lezen weer een feest maakt.
Haar schrijfstijl is zeer constant en met de rauwheid en donkertes die dit genre nodig heeft.
De spanning was iets minder aanwezig, maar de psychologische insteek compenseerde dit, het was juist de sterkte van dit verhaal. Niet standaard of te voorspelbaar maar puur en emotioneel.
In de achterflap tekst wordt al aangegeven dat het thema zelfmoord aan bod komt, wat prettig is te weten voor de gevoeligheid bij sommige lezers rond dit thema.
Oh Marielle Brouwers, ik blijf echt fan van dit schrijfwerk van jouw! En hoop stilletjes dat Colton of Rod ook nog hun verhaal krijgen!

4,5 ster

@missp_her_books_read