holder

Evie keert terug naar huis, haar studies zijn afgerond en ze is klaar om als gediplomeerd psycholoog in haar gemeenschap aan de slag te gaan.
Ze heeft een perfect parcour afgelegd en dit vooral ook naar de normen en waarden van haar geloof.
En toch is er een uitschieter, de verliefdheid op Jacob, de halfbroer van haar vriendin. Hij streeft iets andere doelen, normen & waarden na en ze liggen tevens ook op een heel ander niveau dan haarzelf.
Zal die verliefdheid meer kunnen worden of zijn er te veel issues om het te doen slagen?
Dit verhaal gaat vooral rond de ontplooiing, het afwegen, het ontwikkelen en bewaken van de eigenheid van een jonge vrouw. Maar ook het geloof en de gemeenschap spelen een erg belangrijke rol in het leven van Evie. Je krijgt goed haar afwegingen mee, haar zorgen, angsten, verliefdheid en verlangens. Het is braaf tot klassiek geschreven en soms net nog iets met een kinderlijke aanpak/onschuld dat je meekrijgt in het verhaal. Maar het klopte wel met het beeld van Evie, maar botste dan weer erg met het gedrag van Jacob.
Eline Manasseh zet haar eerste stappen als auteur en dat merk je nog wel. Je ziet als ervaren lezer dat ze nog zoekende is om personages, verhaallijn en haar eigenheid als schrijfster tot een geheel te brengen.
Dat ze kan schrijven staat vast, ze heeft er zeker haar ziel en gevoel in gestoken en de nodige aandacht gegeven aan personages en omgeving in details.
Voor mij is het verhaal nog wel niet klaar, er zijn nog net te veel openstaande vragen en openingen waar ik als lezer nog mee blijf rondlopen.
Maar wie weet komt er een vervolg van Evie en Jacob, daar hoop ik toch stiekem een beetje op.

3 sterren

@missp_her_books_read