wat als jij en ik

Maeve is een slimme, ondernemende jonge vrouw die toch onzeker is op bepaalde vlakken. Dit door toedoen van… en een onbeantwoorde tot ongrijpbare liefde op haar stiefbroer Marcus.
Marcus is een hardwerkende advocaat die onder stress staat, stress en onrust die uit verschillende hoeken komt uit zijn leven.
Hij trekt dit soms niet alleen meer en grijpt dan naar het vertrouwde dat hem even in een rust en roes brengt.
Dat hij hierdoor plots wakker wordt naast Maeve met een glimlach tot het besef wat ze gedaan hebben, staat beide hun leven op de rand van afgrond.
Want er is zoveel meer, meer dat niet geweten en gezien mag worden. Overleven ze het of is het samen in de ondergang gaan en loslaten wat dat was?
Emma Anna is weer diep gegaan in haar verhaallijn en personages. Niets standaard of te voorspelbaar, rouw en puur, pakkend en spannend en altijd met een toets van drama, spicy en romantiek.
Heftige thema’s passeren in de loop van het verhaal, wees gewaarschuwd, maar benoemen doe ik liever niet daar dan de impact van het verhaal wat verdwijnt als je er niet blanco instapt.
Het maakte weer veel in me los tijdens het lezen; boos, woedend, machteloos, warm, begripvol, compassie, geloof, verdriet en houden van. Dat laatste houden van heb ik gans het verhaal gedaan, voor zowel Maeve als Marcus, maar ook heel het verhaal op zich.
Emma Anna schrijft met haar gekende en ruimdenkende emoties & gevoel, het is you love it or you hate it, daar het ook bepaalde standpunten en emoties losmaakt. Ik hou er zo van, open, recht door zee en met een boodschap een verhaal brengen, dat is Emma Anna.
Dat is de schrijfstem van Emma Anna die hier weer zo tot zijn recht kwam in dit prachtige verhaal.

5 sterren

@missp_her_books_read