vergane dromen

Alessandro heeft eindelijk in kaart wie hoe en wat, om zijn wraak te kunnen nemen op de dood van zijn vrouw!
De persoonlijke beveiliger worden van Ravenna, getrouwd met de moordenaar van zijn geliefde, een kleine jongen in een kartel, ook al denkt hij daar zelf anders over. Ideaal voor Alessandro, hierdoor krijgt hij de tijd en middelen om zijn plan tot de kleinste details voor te bereiden en uit te werken!
Maar en kloppen zaken niet in het huishouden en relatie van zijn klanten. Ravenna doet dingen waar hij bedenkingen over heeft en pluist deze ook uit, wat speelt hier afgedekt voor zijn ogen?
Zal het gevolgen hebben voor zijn wraakactie?
Dit verhaal is weer een heel andere opzet dan voorgaande. Het draaide hier vooral om het plan tot elimineren, actie/reactie en hoe wraak een waas geeft waardoor je soms de controle kwijt raakt.
De hoop en kracht die Ravenna heeft, laat je als lezer niet onberoerd. De kwaadaardigheid van haar man zetten je steeds op scherp, je weet wat er kan gebeuren en toch kan het je nog verrassen want er speelt toch meer dan je vermoede en hoopte.
Een woord dat echt passend is bij dit verhaal is vallen! Vallen van een troon, vallen voor passie, vallen voor de waarheid, vallen voor besef, vallen tot loslaten plannen en vallen voor elkaar.
Ook heeft Neva Altaj weer een bepaalde sfeer gecreƫerd rond de onderwereld, de dreigingen, de clans en machtsposities.
Maffia met de juiste spannings bogen en toch ook veel romance met steamy fragmenten en emotionele diepgang.
Wat blijf ik fan van Neva Altai haar schrijfstijl, verhaallijnen en personages.
Ook nu weer te kort, te snel uit, nog geen afscheid willen nemen en niet weg te leggen!

4,5 ster

@missp_her_books_read