dokters, diva’s en driftbuien

Sjoukje wil terug leven, jong zijn, werken met de nodige voldoening . Ze beseft dat het streng gelovige boerendorp, haar huidige relatie waar ze meer een moederrol heeft en de drive op haar huidige werk, haar erg ongelukkig maken!
Op oudjaar trekt ze uit alles de stekker en stapt het nieuwe jaar in al nanny op Ibiza.
Ze komt in een celeb gezin met drie kinderen, waar haar aanwezigheid echt gewenst is.
Vanaf dat moment is er niet veel saais en gewoons in haar leven! Avonturen, feestjes, vlinders, roem en zelfontplooiing staan nu voorop.
Is dit het nieuwe leven van Sjoukje waar ze van droomde?
De titel zegt al veel over dit verhaal, ga mee in de wereld van Sjoukje en al haar ervaringen, avonturen en situaties die je mee maakt als nanny.
Tevens is het een zoektocht naar wat ze nu zelf wil en wie ze wil zijn. Door een andere omgeving en vrijheid, krijgt ze eindelijk de zuurstof om te leven en niet in functie van wat één dorpsgemeenschap en/of thuisfront voor ogen had.
Hierdoor is de verhaallijn erg afwisselend, je blijft geboeid en geniet.
Cynthia van de Velde laat je echt alle aspecten zien in het leven van een nanny! De tranen, de vinger, de concurrentie, het onderhandelen, creativiteit, de vlinders, after work, …. En dit met een vlotte schrijfstijl waar humor en drama in verwerkt zijn. Het romance gehalte miste ik net iets, maar daar de reeks uit meerdere delen zal bestaan is het begin hier wel in gemaakt. Voor mij las het nu eerder als een chicklit.
Sjoukje en ook ikzelf kijken uit naar nieuwe nanny avonturen en deel twee in” nanny op wereldreis”.

4 sterren

@missp_her_books_read