Een emotioneel verhaal van een broertje en zusje in Afganistan

MoniqueH 31 juli 2019
Abdullah woont met zijn zusje Paris, zijn vader, stiefmoeder en half broertje in een dorpje in Afganistan. Op een dag gaat hij met zijn vader en zusje naar Kabul maar moet zonder Pari terugkeren. Zijn vader heeft Pari verkocht aan een rijke man die geen kinderen kan krijgen. Abdullah kan dit niet begrijpen en verlaat zijn familie als hij oud genoeg is. Pari leidt een mooi maar ook moeilijk leven.

Het boek neemt je mee door hun levens, maar ook door de levens van de oom van hun beide en andere die op 1 of andere manier bij hun betrokken zijn of zijn geweest. Door de verschillende zichtwijze leer je meer over Abdullah en Pari, het leven in Afganistan en de levens van deze mensen, deels rijk, deels arm.

Een emotioneel familie verhaal in een kultuur die mij niet zo bekend is daarom des te interessanter om te over te lezen.

Meer recensies van MoniqueH