Het leven op een theeplantage in Colombo in de jaren 20.

MoniqueH 09 april 2020
Gwen vertrekt van Engeland naar Colombo om daar samen met haar man te gaan wonen op zijn theeplantage. Alles lijkt perfect, maar haar man was al eens getrouwd en veel weet Gwen niet over de gestorven vrouw. En dan was er ook nog een baby, die ook overleden is.

Dan is Gwen eindelijk zwanger, maar de zwangerschap verloopt niet zoals hij moet en Gwen krijgt met diverse problemen te kampen. Ook na de geboorte is er vanalles wat haar geluk kapot kan maken en dit probeert ze te voorkomen.

Een mooie historische roman over een tijd in een land waar we nog niet zoveel over weten. Een verrassend verhaal en ik zou me voor kunnen stellen dat zoiets toendertijd ook echt heeft plaats gevonden. Een aanrader voor de liefhebber van historische romans (en theeliefhebbers).

Meer recensies van MoniqueH