Mooie roman over bijen, honing in het mooie italie.

MoniqueH 05 januari 2019
Cristina Caboni schrijft boeken met een thema. Het thema hier is honing. Elk hoofdstuk begint ze met de beschrijving van een bepaald soort honing. Interessant en leerzaam, ik kijk nu anders tegen honing aan.

Angelica is imker en trekt door heel Europa om imkers met problemen te helpen bij het oplossen van deze problemen. Ze heeft de kennis over bijen gekregen van haar peettante Jaja, die ze in haar jeugd verloren heeft. Daarna heeft ze zelf steeds meer over bijen geleerd. De band met haar moeder is niet zo goed. Na de dood van haar peettante keert ze terug naar Sardinie en moet daar leren om gaan met dat wat ze gemist heeft, geheimen en wraak acties. Alles heeft natuurlijk met bijen en honing te doen.

Een mooi geschreven boek in mijn geliefde Italie. Ik was nog nooit op Sardinie maar zou zo in het vliegtuig stappen. Cristina Caboni schrijft zo dat je het boek niet weg wilt leggen. Romantisch, avontuurlijk en leerrijk in 1!

Meer recensies van MoniqueH