Roman over mode en liefde spelend in Italie en Parijs.

MoniqueH 09 juli 2019
Sinds een jaar ken ik de boeken van Cristina Caboni en wil ik ze allemaal lezen. Toevallig won ik dit boek, dank je wel lovelybooks.de

Camilla droomt van een carriere in de modewereld en werkt hier al jaren naar toen. Als haar stiefmoeder ziek wordt keert ze halsoverkop terug naar Milan. Hier heeft ze haar roots, maar die heeft ze achter zich gelaten. Van haar stiefmoeder hoort ze een verhaal waardoor ze op zoek gaat naar de geschiedenis van deze vrouw en haar voorvaderen.
Tegelijkertijd lees je het verhaal van Caterina, een jonge vrouw die het in haar jeugd niet makkelijk heeft. In Parijs gaat het haar goed totdat het noodlot toe slaat.

Een mooie roman zeker voor vintage mode liefhebbers. Elk hoofdstuk wordt opgesierd met de beschrijving van een soort stof. Zeker een aanrader al had het einde wat langer gemogen. In een paar paginas komt de ontknopig. Verrassend, maar ik had iets meer willen weten en iets langer willen genieten van het einde (meer verklap ik niet).

Meer recensies van MoniqueH