2. wereldoorlog in de Champagne

MoniqueH 26 oktober 2020
Iedereen drinkt wel eens champagne, maar weten we ook hoe deze gemaakt wordt en vooral hoe zwaar de eerste en tweede wereld oorlog het champagne gebied rondom Rheims getroffen heeft? Ik denk dat de meeste dit niet weten.

Het boek een dichtbij verleden speelt enerzijds tijdens de tweede wereld oorlog in dit champagne gebied en anderszijds in het heden. Ines en haar man bieden onderdak aan vluchtelingen en zitten in het verzet. Dan begaat Ines een fout die ze nooit meer goed kan maken.

Liv gaat met haar oma Edith terug naar de roots van haar oma in de champagne streek en komt daar achter diverse geheimen.

Een mooi verhaal spelend in twee tijden waardoor je een beter inzicht krijgt in het leven in de champagne tijdens de oorlog en wat het is om in het verzet te zitten. Een spanned verhaal met diveres verrassende wendingen, een aanrader.

Meer recensies van MoniqueH