Wat is de waarheid?

MoniqueM276 10 april 2022

Drie jonge mensen. Twee moorden. Eén waarheid

Bill Olsson zit financieel aan de grond en kan zijn achtjarige dochter nauwelijks onderhouden. Hij weet hiervoor een oplossing te vinden, hij verhuurt een kamer aan de rechtenstudente Karla Larsson. Zij heeft een bijbaan als schoonmaakster bij de kinderarts Steven Rytter en zijn vrouw, Regina. Al snel duiken er bij Karla de nodige vraagtekens op. Zij voelt dat er iets niet klopt. Regina komt namelijk haar slaapkamer niet uit?
Dan is er nog Jennica Jungstedt die een dertigercrisis doormaakt. Via Tinder ontmoet ze Steven Rytter en raakt smoorverliefd. Maar dan worden Steven en Regina dood in hun huis aangetroffen. Wie is de dader?
Je start het verhaal meteen met het einde. “Eerste agenten op de plek van het misdrijf”. Hierdoor was ik meteen geboeid. Mattias Edvarsson neemt je mee vanuit drie verschillende perspectieven (Bill, Jennica en Karla). Op deze manier leer je de personages beter kennen en in welk verband ze tot elkaar staan. Wat het ook spannend maakt zijn de afwisselende politieverhoren. Met net genoeg informatie om je door te laten lezen. Edvarsson heeft een prettige en erg fijne schrijfstijl, de hoofdstukken zijn kort. Ook de meerdere citaten in het boek zijn pakkend:
“Dat zei Miranda’s moeder altijd over mij. Dat ik een paardenbloem was. Een kin dat zich tegen alle verwachtingen in staande heeft gehouden. Je weet wel, van die hardnekkige paardenbloemen die overal kunnen groeien”.
Financiële problemen, een dubbelleven en (drugs)verslaving zijn onder andere thema’s die aan bod komen en hoe de personages hiermee om gaan.
Van een thriller zou ik niet willen spreken, eerder een psychologische roman. Ik heb echt genoten van dit boek. Je blijft steeds erg nieuwsgierig. Het einde was voor mij een “open einde”. Je blijft met vragen achter. Zou er een vervolg komen?
De andere boeken van deze auteur ga ik zeker weten lezen.

Meer recensies van MoniqueM276