Fijne Winterse thriller

MoniqueM276 03 maart 2021
Je zou vermoeden dat de naam van Svea Ersson een Scandinavische naam is, echter is zij een rasechte Nederlandse. Zij debuteerde met “Alleen Eva” in 2009 bij de Crime Compagnie. Hierna volgden nog een aantal thrillers en korte verhalen van haar hand. In het najaar van 2020 volgde dit boek in samenwerking met de inmiddels bekende auteur van de “Ik-Vertrek” thrillers van Marelle Boersma.

De cover ziet er winters en sfeervol uit door het gele houten huisje omgeven door de met sneeuw bedekte bergen met daarachter een warme oranje gloed.

Het verhaal begint met een spannende proloog waarin Hilda, angst balt zich samen in haar buik, met hoge snelheid van de traptreden afrent. Hierdoor zit je meteen goed in het verhaal
Net wanneer Merel promotie kan maken bij haar huidige baan komt Robin thuis met de mededeling dat hij voor zijn werk naar Denemarken vertrekt. Binnen een week zijn ze vertrokken.
Het stel wordt hartelijk onthaald door hun nieuwe buren. Het loopt totaal niet zoals verwacht. Niet iedereen lijkt blij te zijn met hun komst; gaat Robin zich steeds vreemder gedragen en gebeuren er bizarre incidenten. Tot overmaat van ramp wordt Robin zelfs gearresteerd! Wie of wat heeft het op ze gemunt en waarom?”

“Je zit zo ver naast de waarheid”

Svea Ersson heeft een fijne schrijfstijl, het leest vlot weg, informele en korte hoofdstukken. De emoties en gedachten van de personages worden goed weergegeven. Je volgt vooral Merel en is geschreven in de “Ik-vorm”. Robin komt af en toe aan bod. De plottwist was niet helemaal verrassend. Al met al een fijne Winterse thriller.

Meer recensies van MoniqueM276