Een psychologische thriler van deze tijd

MoniqueM276 31 oktober 2019
Amber en Tom zijn naar de buitenwereld toe een gelukkig stel. Ze hebben een eigen bedrijf, De Mindset Academy, waarvan Tom de trotse eigenaar is. Alles lijkt hen mee te zitten, behalve één grote wens. Een kindje van hen samen. Echter is Amber onvruchtbaar doordat zij geen baarmoeder heeft. Gelukkig komt daar Kirsten om de hoek kijken, zij is hun redder in nood en draagmoeder voor hen. Amber en Tom kunnen hun geluk niet op. Wanneer blijkt dat hun pasgeboren dochter, Emma, en Kirsten een dag na de bevalling spoorloos verdwenen zijn, zijn ze ten einde raad. Hoe kan dit? Waarom? wat is er nu precies aan de hand?
Tom en Amber gaan op onderzoek uit evenals Tara, de zus van Amber, die journaliste is.

De cover valt meteen op. Een grote ooievaar vult grotendeels de voorkant. Deze kijkt je doordringend aan met de zwarte oogjes. Het geeft je een ongemakkelijk gevoel. Terwijl de ooievaar toch voor iets moois en bijzonders staat.

“ons reptielenbrein zorgt ervoor dat we blijven doen wat we doen, omdat dat een bewezen tactiek is gebleken om te overleven”.

Ilse is bekend om haar vlotte en mooie schrijfstijl (vind ik). Ook in “Meisje van me” is dit zeer zeker het geval. Korte en duidelijke zinnen waardoor het lekker vlot wegleest met een goede zinsopbouw. Het begint met een spannende proloog, waardoor je meteen verder wilt lezen. Echter loopt het verhaal anders dan je verwacht. Er komen een aantal goede quotes in voor, bij sommige moet je het even laten bezinken. Doordat er veel personages in voorkomen, is het in het begin goed opletten wie nu wie is. Hierdoor wordt niet elk personage goed uitgediept. Wat best jammer is. Had graag meer willen achtergrond informatie willen weten over bepaalde personen. De thema’s die Ilse heeft gekozen zijn actueel: draagmoederschap, chantage, overspel, stalking etc. Ze toont lef, moed, durf in en is hier en daar ietwat luguber. Wat mij betreft echt iets van deze tijd. Kortom een spannende en psychologische thriller.

“Een mooie buitenkant heeft geen waarde als de binnenkant verrot is”.

Ilse Ruijters debuteerde als thrillerschrijver met “De onderkant van sneeuw”. Deze huiveringwekkende psychologische thriller werd bekroond met de Hebban Thriller Debuutprijs 2015. Haar tweede boek, “Later als ik dood ben”, won de Hebban Thriller Award 2017 en belandde op de shortlist van de Gouden Strop 2017.

Meer recensies van MoniqueM276