Je komt niet bedrogen uit wanneer je dit boek gaat lezen

Moon Kager 27 april 2020
Dubbel Bedrog is de tweede thriller van Julienne Brouwers, haar eerste boek Nachtdienst gooide hoge ogen onder thrillerfans, nu haar tweede thriller Dubbel Bedrog, en wanneer je deze oppakt kom je zeker niet Bedrogen uit!!

“Ik begrijp er niets van. Hij droeg zoiets nooit. Wat dacht die man wel niet van ons”

Tijdens hun weekendje weg overlijdt de man van Myrthe plotseling. Wanneer Myrthe de spullen van Olivier aan het uitzoeken is om de uitvaart te regelen, stuit zij op een liefdesbrief, hoe goed kende zij haar man eigenlijk? Niet heel goed dat blijkt al snel, en wanneer zij het leven van haar man beter leert kennen heeft Myrthe geen idee in welk web zij zich bevindt. Niet zonder gevaar komt zij stukje bij beetje achter de waarheid.

Een hele fijne kennismaking

Julienne Brouwers weet mijn aandacht vanaf het begin van Dubbel Bedrog te grijpen en vast te houden tot de laatste woorden van deze heerlijke misdaad thriller, de fijne vlotte schrijfstijl geven het verhaal een enorm prettige leesflow. Eenmaal ingestapt in Dubbel bedrog lijkt het alsof je in een sneltrein zit, je bent pas tevreden als je uitstapt aan het einde van de rit. Brouwers laat de spanning gestaag oplopen, vanaf het begin weet je als lezer dat er van alles aan de hand is, maar kun je je vinger er steeds niet opleggen. Waar het heen gaat blijft lang verborgen, niemand lijkt te vertrouwen en bij elk personage heb je zo je bedenkingen. Een ideale thriller dus voor de fans van Who don`its

Heerlijk die twijfel

Meerdere verdachte personages maken het verhaal, maar vooral de onderhuidse spanning maakt het lezen tot een heerlijk feest, eenmaal gestart in Dubbel Bedrog lijkt stoppen niet mogelijk, even een paar bladzijdes is al snel een aantal hoofdstukken. Met dit boek heeft Julienne Brouwers mijn interesse gewekt en ga ik deze auteur zeker in de gaten houden haar eerdere thriller Nachtdienst wil ik dan ook graag lezen. Vergelijk Brouwers met schrijfsters als Marion van de Coolwijk, Isa Maron en Liesbeth van Kempen, dan weet je ongeveer met wie zij zich mag meten. Ben je fan van een thriller waarin je lang in het ongewisse wordt gehouden waarbij de karakters niet te vertrouwen zijn dan is Dubbel Bedrog een heerlijke thriller voor jou….

Dik verdiende 4 sterren voor deze heerlijke kennismaking

Lieve leesgroet Moon Kager