Een sterk vervolg vol met onverwachte cliffhangers, heerlijk leesvoer

Moon Kager 09 februari 2021
“Het ongrijpbare karakter geeft dit boek een enorme boost, vlot, spannend en vol met onverwachte wendingen. Een echte Pageturner”
“Jouw kind wordt mijn opvolger, en het zal hem verder aan niets ontbreken. Het is verder aan jou of je je zoon zal zien opgroeien of niet”
Na haar avontuur in deel 1 Il Circolo, gaat het verhaal verder, Lotte Vermeer heeft de zoon van maffiabaas Lorenzo Salvatore gevonden, Aldo Nijnenhuis, en zal hem eindelijk ontmoeten. Wanneer zij alle maatregelen van veiligheid in de wind slaat, wordt ze ontvoerd door de grote maffiabaas maar weet op slinkse manier te ontsnappen. Bij alles denkt zij eerst aan het kind in haar buik en probeert in veiligheid te geraken. Alles om de “Uitverkorene” te beschermen.

On Nederlandse Maffia setting, heerlijk

Marja Boomstra gooide met haar boek Il Circolo hoge ogen, ook mij wist de in Weert woonachtige auteur op het verkeerde been te zetten en liet ik mij meeslepen door het eerste boek. Eligio, ik keek er al even naar uit, hoe zou het verder gaan met Lotte en Don, vallen de puzzelstukjes uit Il Circolo samen in Eligio “De Uitverkorene”? Vol verwachting begin ik in het boek.

Nieuwsgierig en verrassend

Het is even inkomen, de oja`s en de mmm zo zat het inderdaad, vliegen in het rond en al snel ben ik weer helemaal in de On-Nederlandse Maffia setting, heerlijk. De lezer zal zich één voelen met Lotte en haar zwangerschap brengt veel empathie met zich mee. Je kunt je door de vlotte pengreep van Boomstra helemaal inleven in de karakters en het boek leest als een trein. De spanning, van de voor vele hopelijk onbekende wereld, van de maffiapraktijken overheerst in dit deel en het geeft het verhaal enorm veel vaart, je nieuwsgierigheid wordt gevoed door de snelheid van het verhaal. De auteur trekt je vanaf het begin het verhaal in, met haar interessante cliffhangers door het gehele verhaal heen krijg je over sommige situaties net niet genoeg informatie waardoor je op het puntje van je stoel zit en door blijft lezen want je wilt gewoon het hele verhaal weten. Sluw van de auteur hierdoor heeft zij de lezer helemaal in haar macht, dit de spanning en de vlotte schrijfstijl maken dat het boek een ware pageturner is.

De ongrijpbaarheid en het lange tijd niet weten wat er nu echt speelt geeft dit verhaal iets origineels, het laat je fantasie overuren draaien tot dat je echt weet hoe het zit. Wanneer alle puzzelstukjes in elkaar vallen ben je pas tevreden, of…. Heeft Marja Boomstra nog een verrassing voor ons? Komt er nog een vervolg? Wat mij betreft mag ze, ik ben sinds het eerste deel fan en wil hier zeker meer van lezen

Meer recensies van Moon Kager