Nina Verheij heeft er een fan bij

Moon Kager 13 oktober 2020
“Om de tuin geleid door de romantische ondergrond, verleid door geheimen, genoten van dit debuut, volverwachting op meer van deze auteur. ”

Nina Verheij, een Nederlandse auteur die tijdens haar rondreis door Australië, haar “whodunit” Fatale Keuzes creëerde, deze thriller was oorspronkelijk bedoelt als romantisch drama maar tijdens die 2,5 maand in Australië werd ‘De andere kant’ omgeturnd naar ‘Fatale Keuzes’. Haar debuut, nieuwsgierig als ik ben naar debutanten kijk ik ernaar uit om kennis te maken met deze dame en haar schrijfsels.
Een verhaal over het achterhalen van de waarheid! Een verhaal waarbij de karakters niet lijken wie ze zeggen te zijn, vanaf het begin vertrouw ik weinig karakters, ben ik bij menigeen op mijn hoede. Het is opletten geblazen, elk hoofdstuk speelt zich af in een andere tijd, in een ander jaar, je wordt letterlijk heen en weer geslingerd door de tijd. Hierdoor moet je je aandacht goed bij het boek houden, wat het begin wat rommelig maakt.

“Meteen een klik met het hoofdkarakter.”

Er gebeurt veel en met Emily voel ik persoonlijk gelijk een klik, het karakter is open, echt en bruist van nieuwsgierigheid, waardoor mijn nieuwsgierigheid ook wordt gewekt. Leuk! Eenmaal gewend aan de chronologische tijdlijn trekt Nina Verheij je het boek in, je raakt verwikkeld in de meerdere verdachte situaties en dan is weg leggen niet meer mogelijk. Verheij bezit een schrijfstijl die je in de tang houdt, ik ben onder de indruk van hoe zij dit verhaal heeft opgebouwd. Dacht ik eerst in een spannend romantisch verhaal te zijn beland, maar dan neemt het verhaal een heel andere wending en raak je verstrikt in een psychologische thriller. Een strijdspel waarvan je tot de plot geen idee hebt waar het heen gaat, het kan alle kanten op mede door de interessante en verdachte karakters

“In de tang van de auteur”

Nina Verheij heeft me verbaasd, hoe je mening in een paar bladzijdes om kan slaan. Was ik eerst wat geïrriteerd, toen werd ik bevangen door een leesdrift die je alleen bij echte Mustreads tegenkomt. Verheij heeft er een fan bij. Dit boek mag je gewoon niet missen.
Lieve Leesgroet Moon

Meer recensies van Moon Kager