Een roman vol geheimen, met een spannende ondertoon welke de lezer niet loslaat.” •

Moon Kager 13 oktober 2020
Een werkelijk prachtige cover omhult dit verhaal, met veel zorg en mooie details is het boek vormgegeven, hierdoor doet het mij denken aan een romantisch verhaal, maar al snel blijkt dit zeker niet zo te zijn. Er hangt veel mysterie in de korte vlot geschreven hoofdstukken, de schuingedrukte stukjes geven het verhaal iets geheimzinnigs, bij mijn gaan de radartjes meteen aan het werk, wat is er gebeurd, wat houden de drie dames verborgen en wat is de link tussen deze vrouwen uit Driestenen. Allerlei vragen die als ware van zelf mijn hoofd in ploppen, om ervoor te zorgen dat ik door wil blijven lezen, mede door de toegankelijke en vlotte schrijfstijl kost inleven en geboeid blijven totaal geen enkele moeite. In elk hoofdstuk volg je één van de drie vrouwen uit het dorpje, een dorpje zoals alle dorpen, iedereen kent iedereen, iedereen weet alles en alles wordt in de gaten gehouden, zo ook in Driestenen. Dan kan je als nieuwkomer nog weleens ergens tegen aan lopen zo ook Manja, die nog niet iedereen kent en niet alle linken tussen de bewoners weet te leggen, en dat kan voor problemen zorgen.
Geheimen en intriges, Driestenen is een dorpje zoals alle dorpen.
Nanda Roep weet de lezer in haar greep te houden, waarschijnlijk door de herkenbaarheid, het verhaal heeft een lange adem, je voelt een onderliggende dreiging in deze roman, wat het wat mij betreft een spannende lading geeft. Er dreigt wat, iets wat je nieuwsgierigheid zal wekken, maar waar je wel geduld voor moet hebben, het hoe en waarom wordt pas bij de plot duidelijk, daar waar alles samenvalt en het sprookje af is.
Ik heb genoten van het kneuterige sfeertje in het dorp de karakters die voor mij herkenbaar waren, zelfs een lach op mijn gezicht toverde omdat er zeker ook humor in verweven is. Een Roman met Spanning een heerlijke combi welke je zeker een aantal fijne leesuren zal bezorgen

Meer recensies van Moon Kager