“Pagie geeft de verhaallijn kracht door haar beschrijving van de omgeving en karakters, ook Noordkaap is weer een ijskoude leeservaring”

Moon Kager 13 oktober 2020
“Een Nederlandse thriller met een Scandinavisch sausje, fan van deze auteur”

Beklemmend en onheilspellend
Nathalie Pagie neemt je mee naar de kou, naast het beklemmende opgesloten gevoel van het onderzoekscentrum geeft Pagie een hele mooie sfeerimpressie van de omgeving, Zij weet de juiste toon te zetten waardoor je je waant in het Noorwegen. Net als in haar andere boeken weet Pagie de lezer mee te nemen, het land en zijn bijzonderheden te laten beleven, dit is een van de sterke punten van deze thrillerauteur die met haar boeken toch al wel heeft bewezen dat zij tot het rijtje bestsellerauteurs behoort. In Noordkaap voel je de spanning oplopen, niet alleen in het verhaal maar vooral de karakters onderling hebben het zwaar te verduren, de geïsoleerde omgeving van het onderzoekscentrum ademt de juiste beklemmende sfeer uit waardoor je je heel goed kunt inleven in de karakters. De tien criminelen nemen de dreiging voor hun rekening, het ademt spanning uit. Pagie is er weer in geslaagd een sterke psychologische thriller neer te zetten, het onheilspellende, de intrigerende personages en de toch wel indrukwekkende setting maken dit verhaal compleet.
Mijn Complimenten
Mijn complimenten voor de auteur, de wijze waarop zij elke keer weer de lezer laat genieten van het land waar het verhaal zich afspeelt, geeft voor mij een extra beleving hierdoor staat Pagie bij op het lijstje met favorieten auteurs, net dat beetje extra doet het hem voor mij
Ben jij ook zo nieuwsgierig geworden? Wil jij ook genieten van de Scandinavische kou en een sterk psychologisch drama? Dan mag je de boeken van Nathalie Pagie niet missen, ook van IJsengel smulde al vele lezers, Noordkaap ademt dezelfde sfeer en bezit net die goede spanningsboog waardoor je wilt blijven lezen.
Lieve Leesgroet Moon Kager

Meer recensies van Moon Kager