De overtuiging spat van de bladzijdes af en wegleggen blijkt geen optie!”

Moon Kager 13 oktober 2020
Heleen Smit debuteert met deze thriller en dat doet zij op een zeer verdienstelijke manier. Ze weet de lezer vanaf het begin te boeien met haar intrigerende verhaallijn. Zij greep in 2017 net naast de winst bij de schrijfwedstrijd van De Crime Compagnie, maar haar verhaal bleek het team toch te interesseren, want nu in 2020 verschijnt deze sterke thriller.
Het verhaal is prettig opgebouwd, je begint met lezen in een ogenschijnlijk spannende roman, maar naarmate het verhaal oploopt, loopt ook de spanning op. Dit heeft effect op de leesflow, het zet je op scherp, want je wilt weten hoe het nu allemaal echt zit. Juist de spanning die er steeds meer aan toegevoegd wordt, maakt dit tot een echte thriller. Heleen Smit weet de lezer in spanning te houden, je hebt op een gegeven moment wellicht een idee welke kant het op zou gaan, misschien twijfel je zelfs, maar tot de laatste woorden zal je geen idee hebben dat dit de plot zou zijn. Goed en sterk gevonden. Een uitstekend plot voor een meeslepend en aantrekkelijk verhaal. En dan hebben we het nog niet eens over de intrigerende karakters, aan de ene kant hebben ze een hoog knuffel gehalte aan de andere kant verafschuw je ze.
Heleen Smit heeft mij vele fijne leesuren bezorgd, haar prettige schrijfstijl zorgt voor een heerlijke leesflow. De combinatie van romantiek, intrigerende karakters en een pittige dosis spanning maken van dit verhaal een echte Pageturner. Smit heeft je tot het eind aan toe in haar macht, wegleggen is geen optie, met een zucht sluit je het boek. Door haar manier van schrijven en hoe ze de spanning weet op te bouwen, zal het mij niet verbazen dat we nog veel van haar gaan horen. Met dit debuut legt ze de lat wel erg hoog, een titel Mustread is moeilijk te overstijgen.

Dik verdiende 5 sterren, het bevat alle ingrediënten waar ons thriller hart sneller van gaat kloppen, een debuut om trots op te zijn.

Meer recensies van Moon Kager