De Alchemist

proudbookjunkie 25 juli 2020
Sophie en Josh zijn 2 doodgewone tieners, ten minste dat dachten ze altijd. Op een dag gebeurd er iets vreemds in de boekhandel waar Josh werkt, hierdoor wordt de wereld van de tweeling op zijn kop gezet en blijken de dingen niet zo normaal meer te zijn als ze altijd hadden gedacht.

De schrijfstijl van Michael is goed, je voelt hierdoor de spanning die tijdens de hele reis van de tweeling en Nicholas Flamel aanwezig is. De personages worden goed weergegeven, hierdoor merk je ook dat er door de schrijver research is gedaan op het moment dat het verhaal betrekking heeft op echt bestaande personages.

Het verhaal zelf heeft mij na een ietwat langzame start meegenomen op een wonderlijke reis die hopelijk voortgezet wordt in de rest van de serie.

Meer recensies van proudbookjunkie