Jalvin en de magie van de wold

proudbookjunkie 25 januari 2023
Jalvin bezit een belangrijke boodschap van de wold in de vorm van een rijm. Het zijn voor hem onbegrijpelijke woorden en hij weet niet zo goed wat hij ermee moet. Een ding is zeker het rijm trekt ellende aan. Rovers, slavenhandelaren en vreemde wezens zitten Jalvin op de hielen. Zijn zoektocht naar een magiër, die hem hopelijk kan helpen, is dan ook het begin van zijn levensgevaarlijke reis. Aan wie kan Jalvin het geheim van de wold toevertrouwen?

Patrick Berkhof neemt je opnieuw mee in zijn verhaal over het personage Jalvin. Het boek gaat feilloos door waar het in het eerste deel gestopt is. Hierdoor zit je er ook gelijk weer in.

Jalvin heeft in het eerste boek van deze trilogie het rijm van de wold ontdekt, maar weet niet zo goed wat hij ermee aan moet. Het enige wat hij weet is dat het ellende aantrekt en dat hij zo snel mogelijk een magiër moet vinden die hem kan helpen. Zijn zoektocht is niet makkelijk en onderweg komt hij dan ook de nodige obstakels tegen die het rijm willen hebben. Het verhaal is spannend en magisch, maar ik vind het leuk om weer verder te kunnen lezen over Jalvin en de avonturen die hij meemaakt.

Patrick Berkhof heeft een leuk tweede deel in de Jalvin trilogie geschreven en door het einde ben ik heel erg benieuwd waar dit verhaal verder heen gaat.

Meer recensies van proudbookjunkie