Moderne en realistische kijk in het leven van een tienermeisje

Dit was mijn allereerste boek van Chinouk Thijssen, wat nochtans een verrassing is omdat Truth or Dance ook hoog boven op mijn lijstje to-be-read staat.

Wat heb ik genoten van dit boek, de vlotte moderne schrijfstijl, het hedendaagse thema en de uitwerking van de personages.

Ik denk dat ik een lees-soulmate heb gevonden met Chinouk (haha), nadat ik deze zin gelezen had, wist ik dat ik van dit boek ging gaan houden: " De manier waarop iedereen met een dresscode omgaat, doet me denken aan Mean Girls." - om dan even later met 'woordenkots' nog een link naar Lindsay Lohan's film te maken. It's so 'Fetch' - still trying to make it happen :)

OK, laat ik het dan echt even hebben over het boek zelf.

Aangezien ik al geen YA meer ben , zelfs geen NA meer (oh goosh) - had ik vrij snel door waar het verhaal naartoe ging. Maar, het thema is op zo een realistische en moderne manier neergezet, dat ik echt meeleefde. Ik kon me herinneren hoe ik zelf was, en hoe snel ik in deze situatie had kunnen terechtkomen.
Het thema heeft een aantal jaren geleden heel veel media-aandacht gehad, sindsdien is het iets minder in het nieuws maar daarom zeker niet minder relevant. Eigenlijk is het goed dat dit boek er weer aandacht aan schenkt, dus!

De vriendinnen van Ivy zijn, net als haar, eigenlijk best slim en niet zo heel naief. Ze zien de signalen en geven zelfs heel duidelijke tips (zoals de gsm). Maar Ivy is helemaal ingenomen door haar vriend, die haar mooi noemt en haar speciaal laat voelen. Dat vinden wel meer tienermeisjes geweldig. Het gaat er voor hen dan ook om hoe zij zich voelen en minder om wat die andere persoon is en doet. Dat vind ik heel herkenbaar gebracht in het boek 'Ik ken hem. Ik hou van hem en hij van mij'.
Dit is een boek dat je vlot kan uitlezen in een paar uurtjes omwille van het mooi beschreven verhaal. Je zou het een tweede keer moeten lezen om de fijne nuances te ontdekken. Hoe dat Ivy zichzelf goed praat, vanwaar haar verdedigingsmechanisme komt en hoe Sander dit allemaal beinvloedt.

Ik vind dit boek echt een aanrader en zou verplichte lectuur moeten zijn voor alle tienermeisjes van de wereld. Al is het maar omdat je dan als vriendin kunt reageren zoals Marsha en Kim.

vind meer recensies en mijn flatlay van dit boek op mijn insta thisbutterflywarriorreads : https://www.instagram.com/thisbutterflywarriorreads/

Meer recensies van ThisButterflyWarriorReads