Een echte feelgood, een afsluiting die we nodig hadden

Na het lezen van het eerste boek in deze serie, wat ik oprecht een fantastisch goed boek vond; was ik een beetje sceptisch over de nood aan een opvolger. Het eerste boek geeft een realistisch, hard en genuanceerd zicht op wat een relatie met partnergeweld met een gezin doet. Het bracht me veel meer begrip van wat er zich afspeelt in het hoofd van de partners die het geweld moeten ondergaan. Boek 1, it ends with us, is dus echt een aanrader. Boek 2, it starts with us gaat verder in een meer feelgood verhaal. Je verliest een beetje de diepgang van het eerste boek, en toch zijn er enkele doortastende momenten; zonder spoilers - de beslissing over bezoekrecht van haar dochter, beslissing van Atlas wanneer er vandalisme wordt ontdekt. Ik geef het boek ook 4 sterren, omdat ik het heb gelezen als een feelgood EN dan is het best wel een heel goede. In relatie tot het eerste boek, zou ik dan een 3 geven.

Meer recensies van ThisButterflyWarriorReads