Lichte thriller met feelgood ondertoon

Midwinter is een spannende winterse roman, het verhaal is hier leidend en daar komt de spanning in voor. Je kan dit boek dus vlot lezen op een lange donkere winter avond, zonder dat je al te veel moet gissen en nadenken over wat er juist aan de hand is.
Je volgt het verhaal vooral vanuit het standpunt van Alice maar .... er is ook een onbekende verteller, een fotograaf - die best wel stalkerig overkomt in wat hij te melden heeft.

De situaties die zich voordoen in het verhaal, vooral die op de skipiste, voelen voor mij heel realistisch aan. Zelf ben ik geen fervente skiër en ik vond het heel erg fijn hoe de schrijfster beschreef wat een zwarte piste nu EXACT gevaarlijk maakt. Ook vond ik de kanttekeningen die Alice haar psycholoog gaf, prachtig beschreven, pakkend en ideeën die je ook zelf kan meenemen in je dagelijkse leven.

Lees meer over mijn ervaring met dit boek en een geheimpje over Suzanne Vermeer op mijn blog

Meer recensies van ThisButterflyWarriorReads