Wat zou jij doen als je je sterfdatum weet?

Dit boek heeft me enorm aangegrepen, nu zelfs wanneer ik deze recensie schrijf, kan ik het nog moeilijk van me afschudden.

Het is een krachtig verhaal over een joodse familie met 4 kinderen in Amerika. Wanneer de 4 kinderen stiekem een waarzegster bezoeken in hun jonge jeugd en dan hun sterfdatum te horen krijgen, begint het verhaal. Je volgt elk kind in hun opgroeien en dit aan de hand van prachtige verhalen en heerlijke zinnen.

De schrijfster laat je mee denken en voelen wat het teweeg kan brengen wanneer je je datum op voorhand weet. Ga je als een gek beginnen leven, vechten tegen de tijd of het gewoon op je af laten komen. Zelfs al denk je dat het niets heeft verandert over hoe jij omgaat met het leven, laat ze van op een mooie afstand zien dat onbewust je keuzes er wel door bepaald zijn.
Buiten deze prachtige thematiek grijpt ze ook verschillende hedendaagse maatschappelijke thema´s aan, op een open en doordachte manier.

Ik heb genoten van dit boek en kan het iedereen zeker aanraden!

´Het was steeds weer een schok als een van hen opkeek en hun blikken elkaar kruisten, onbedoeld, maar op zo´n moment werden hun gescheiden werelden even als door een scharnier met elkaar verbonden, tot een van hen de ogen weer neersloeg.´

´Als hij met hun spreekt, zullen hun stemmen binnendringen in de warme, zalige zee waarin hij de afgelopen maanden ronddrijft en hem happend naar adem en druipend nat ruw op het droge trekken.´

Meer recensies van ThisButterflyWarriorReads