Toxine is zo een van die debuutboeken waarvan je weet dat er nog meer pareltjes van dezelfde schrijver gaan volgen.
Rani De Vadder heeft een mooie fantasywereld gecreerd, die raar genoeg, heel realistisch aanvoelt.

Het boek start midden in het verhaal van Khala, en je reist met haar mee. Je leert heel snel dat ze in gevaar is en dat ze niet van plan is om te vluchten, wel om te vechten. Een meisje van net 18, die haar hele leven bewust is van het grote kruis (in dit geval een blauwe ster) dat boven haar hoofd hangt. Het boek verteld over goden die vroeger bestonden, en enkel nog wat magie hebben achtergelaten. In haar zoektocht komt ze verschillende mensen tegen, goed en slecht en we leren ook wat het betekent om een Offer te zijn.

Zelf ben ik helemaal in de ban van 1 van de personen die ze tegenkomt, Cyra - zonder spoilers - dit is echt een dame waar ik een heerlijke dag mee zou kunnen beleven. Haar personage is hetgene dat mij het meeste aansprak.
de andere personages hebben voldoende diepte gekregen en hun verleden verduidelijkt hun gedragingen in het heden op een realistische en toepasselijke manier.

Het boek brengt spanning, soms zelfs een beetje angst, vriendschap, liefde, haat en wraak samen in een mooi verhaal. Ik heb genoten van dit boek en vond het jammer dat het uit was.

Reacties op: Niet zomaar een offer ....

Toxine - Rani De Vadder