Sterke vrouwen in de jaren 60!

Dit is zo een boek dat je leest op een heel koude of druilerige dag en je dan volledig in een ander tijdperk waant. De sfeer in het boek is zo goed gebracht, dat je daadwerkelijk denkt dat je in een hotel in de jaren 60 rondloopt. Het verhaal volgt Linda Lansing, de grootste aandeelhouder van hotel Flanagans. Het hotel dat ze zonder iets van voorbereiding erft wanner ze 21 jaar is. Zelf is ze grootgebracht in een klein dorpje Fjalbackka in Zweden door haar Oma en is ze dus niet echt wereldwijs.
Het runnen van een hotel in London is zwaar en zeker voor een meisje in een mannenwereld. Gelukkig heeft ze enkele goede raadgevers/raadgeefsters om haar heen en leert ze met veel vallen en opstaan. Je leert niet alleen Linda goed kennen maar ook enkele neven personages doormaken een groei in het boek.
Je leest stukken uit de jaren 50 en 60 en merkt niet alleen hoe de maatschappij verandert maar ook hoe dat de personages er in staan.

De manier waarop de personages worden geintroduceerd zorgt ervoor dat ze bij je blijven, je hoeft dus niet terug te bladeren om te weten hoe het weer in elkaar zat. Ook hebben ze voldoende bagage en achtergrond meegekregen, zonder dat daar hele pagina´s aan zijn gewijd. Er is nog ruimte om zelf dingen in te vullen en dat vond ik heerlijk. Ik kon me ook echt verplaatsen naar het London van de jaren 60.

Dit is zo een hotel waar je eigenlijk stiekem wil wonen, omdat je dan alle intriges, schandalen en mooie momenten kan beleven van op de eerste rij.

Je merkt ook dat de nevenpersonages, en het het verhaal van Linda nog niet ten volle ontwikkeld zijn, ook al is het een einde dat wel wat afsluiting geeft. Ik kijk dan ook uit om nog meer te weten te komen over Elinor en Emma.

Ik mocht dit boek lezen als #hebbanbuzz en daar ben ik @hebban heel dankbaar voor.

Meer recensies van ThisButterflyWarriorReads