Zeer sterk debuut met veel mysterie en wat spanning

Neeltje 27 maart 2024
Tanja is een Britse uitwisselingsstudente en ze komt een jaar wonen in het gezin van Natalie en Matt. Het gezin bestaat verder uit de zeventienjarige dochter Paige en twaalfjarige zoon Will. Het gezin kent een groot verdriet. Ruim twee jaar geleden overleed oudste dochter Anabel. Eigenlijk is de komst van Tanya bedoeld als afleiding en om het gezin dichter bij elkaar te brengen, maar beide kinderen zitten niet op Tanya te wachten. Vooral Paige heeft moeite met Tanya. Dat wordt alleen maar erger als Tanya zich vreemd gedraagt en er twijfels zijn over haar achtergrond. Natalie twijfelt niet aan Tanya. Ze neemt haar in het gezin op als haar eigen dochter. Wel houden de geheimen van haar eigen leven haar bezig.

Wat een goed debuut is De logé! Het verhaal zit goed in elkaar. Meteen wordt de lezer nieuwsgierig gemaakt naar de geheimen van Natalie, maar ook al gauw naar Tanya. Is zij wel degene die ze zegt dat ze is? De hoofdstukken zijn vrij kort en lezen heel vlot weg. Ze zijn afwisselend geschreven vanuit Natalie en Paige. Zo krijg je beide gezichtspunten heel goed mee en blijft de achtergrond van Tanya een mysterie tot alles duidelijk wordt voor Natalie en Paige
Van het einde had ik persoonlijk iets meer verwacht. De epiloog is wel weer heel mooi!
Ik denk dat dit een heel leuk boek zou zijn voor een leesclub. Juist ook om dingen te delen die ik niet in een recensie mag zetten en om halverwege het boek te speculeren over de waarheid.
Ik ben benieuwd naar het volgende boek van Nelle Lamarr!

Meer recensies van Neeltje