Super goede thriller die je niet meer weg wilt leggen en je blik op realityprogramma’s voorgoed verandert

Neeltje 12 april 2024
De redactie van Fundum heeft een anonieme brief ontvangen dat er vreselijke misstanden zijn achter de schermen van het realityprogramma Sensation Island. Om dit te zoeken infiltreert Puck als regisseur bij dit programma. Met de rest van de crew reist ze af naar Maleisië en daar gebeuren bijzondere dingen. Vanwege tegenvallende kijkcijfers van het vorige seizoen moet de show dit keer nog heftiger en spraakmakender worden. Het wordt al snel duidelijk dat mediatycoon Jim Vos en uitvoerend producent Kat de Groot ver gaan om dit te bereiken.

Sensation Island is een thriller die je meeneemt en je niet los laat. Het verhaal zit goed in elkaar en leest heel prettig weg. De wendingen zijn mooi en soms heel verrassend. De meeste hoofdstukken zijn in ik-perspectief vanuit Puck geschreven. Hierdoor leef je goed met haar mee. De andere hoofdstukken zijn geschreven vanuit uitvoerend producent Kat, maar dan in de derde persoon. Hierdoor blijft zij wat meer op afstand, maar leer je haar toch goed kennen. Dit is inclusief de smerige trucjes die ze uithaalt en de dingen waar zij mee worstelt. Door haar vader met Alzheimer zie je ook een stukje menselijke kant van Kat, dat is mooi gedaan.
Er komen redelijk wat personages voor. Gelukkig worden ze in etappes voorgesteld en soms wordt er nog een kleine hint gegeven waardoor je weer precies weet wie het is. Daardoor blijft dit goed te volgen. Persoonlijk vind ik dat erg prettig.
Dit boek voelde haast als een avontuur waar ik zelf in zat. Een boek om achter elkaar uit te lezen. Echt een aanrader!

@NeeltjesBoeken

Meer recensies van Neeltje