In veel opzichten een verrassend boek

Nieske 01 september 2020
Door de Corona-crisis heb ik mezelf opgelegd om - in plaats van naar landen toe te gaan - over de landen waar ik graag heen wil een boek te lezen. Ik heb veel boeken over Ijsland gelezen, en ook Japan staat hoog op mijn verlanglijstje. Toen ik Sakura zag liggen was ik verkocht, het boek ziet er zo prachtig uit. Ik heb het gelezen en vond het in veel opzichten een heel verrassend boek. Zo kom je veel over de geschiedenis te weten, gaat het ook over Engeland (ook prachtig!), en uiteraard de kersenbloesem, zowel in Engeland als in Japan. Het las niet snel, maar ik heb het met veel plezier en ook interesse gelezen. Ik geef het net geen 5 sterren, omdat het voor mij toch een beetje te veel van de hak op de tak (haha) sprong zo nu en dan. Maar wel een aanbevelenswaardig boek!

Meer recensies van Nieske